FAQ

Kundtjänst

Vilka öppettider har kundtjänst?

Vi finns på telefon vardagar mellan klockan 9-12 & 13-16, du når oss på telefon 010-456 68 80. Det går även utmärkt att mejla oss på ehandel@gottebiten.se

Produkter

Jag vill ha mer information om produkten innan jag beställer, hur får jag vet mer?

Om du klickar på den produkten du vill beställa, kan du läsa under fliken ”mer information” vad produkten innehåller.

Finns vara i lager?

Det står ”I lager” om produkten finns i lager, i annat fall står det ”Slut i lager”.

Kan jag bevaka en produkt som är slut i lager?

Nej, tyvärr inte i dagsläget. Men håll dig uppdaterad genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Beställning

Får jag en orderbekräftelse?

Ja, när du lagt ordern kommer det en orderbekräftelse till den mejladressen du uppgivit.  Det är bra att spara sin orderbekräftelse för att ha den till hands vid eventuella kontakter med vår kundtjänst, då ordernummer & kundnummer kan komma att behövas. Vi rekommenderar dig även att alltid kontrollera paketets innehåll så att det stämmer överens med din orderbekräftelse.

Kan jag ändra min order?

Du kan helt kostnadsfritt ändra eller avboka din beställning fram tills dess att packning av din order påbörjats. För avbeställning eller ändring ber vi dig att kontakta kundtjänst på telefon: 010-456 68 80 eller via e-post: ehandel@gottebiten.se.

Betalning

Vilka betalningsalternativ finns det?

Gottebiten använder Klarna Checkout – där har du möjligheten att betala med kreditkort, faktura eller delbetalning.

Jag har inte fått någon faktura?

När man gör en beställning så skapas en betalnings- eller fakturareservation. Den aktiveras först när paketet har skickats iväg. Fakturan kommer sedan på mejl från Klarna.

Leverans

Hur lång leveranstid är det?

Beställningar mottagna före kl. 12 avseende lagerhållna produkter skickas normalt senast nästkommande vardag. Vid normala förhållanden så levereras er beställning inom 3–5 arbetsdagar. Vid större kampanjer och eventuella slutförsäljningar kan leveranstiden bli längre.

Vilka leverantörer använder ni?

Vi använder oss av PostNord för att skicka din beställning.

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden inom Sverige är 29 kr per paket med vikt 20 kg eller lägre.

Mitt paket var skadat när det kom fram – vad gör jag?

Om du önskar att reklamera en vara ska kundtjänst kontaktas så snart som möjligt efter att fel har upptäckts, dock senast inom 14 dagar. Rimliga skäl till reklamation kan till exempel vara att det finns en skada på varan eller annan felaktighet. Om inte annat är överenskommet kommer kreditering på grund av fel eller reklamation göras till samma kort eller konto som uppgavs när du lade din order. Din reklamation är godkänd först när ditt paket anlänt till Gottebiten e-handel och godkänts av vederbörande för reklamation.

Vill du göra en reklamation kontaktar du Gottebiten e-handels kundtjänst för vidare information, reklamationsnummer och fraktsedel.

Vara tillfälligt slut?

Om du lägger en beställning som innehåller en vara som är tillfälligt slut kommer hela ordern restnoteras tills dess att varan åter finns för leverans. Om du godkänner en delleverans kan detta göras först när du kontaktat kundtjänst

Det saknas produkter i mitt paket – vad gör jag?

Det var inte bra! Kontakta vår kundtjänst via mejl, ehandel@gottebiten.se, så hjälper vi dig så fort vi kan. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.

Jag har fått fel produkt – vad gör jag?

Det var inte bra! Kontakta vår kundtjänst via mejl, ehandel@gottebiten.se, så hjälper vi dig så fort vi kan. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du avstår, eller av annan anledning inte hämtar dina varor hos ditt utlämningsställe kommer din försändelse att returneras till Gottbiten e-handel och du kommer debiteras en avgift på 250 SEK för att täcka Gottebitens transport- och administrationskostnader. Outhämtade paket omfattas inte av ångerrätten.

Kan någon annan hämta ut mitt paket?

Ja, om den som hämtar ut ditt paket kan visa upp både sin egen och din legitimation vid utlämningsställe.

Hur vet jag att mitt paket har kommit?

Du får en avi via sms om var och när du kan hämta ut ditt paket, glöm inte att ta med giltig legitimation. Ska du hämta ut någon annans paket, så måste du ta med både din egen legitimation samt leg. för personen du ska hämta ut paket för.

Jag har inte fått mitt paket, vad gör jag?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att spåra paketet. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.

Kan jag spåra mitt paket?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att spåra paketet. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.

Du kan även ladda ned appen Mina Paket - där kan du spåra alla dina paket från de flesta transportörer. Du kan ladda ned appen via följande länk https://www.unifaun.com/sv/minapaket/.

Skickar ni bara paket till Sverige?

Nej, vi skickar även leveranser till Norge.

Vad kostar det att skicka paketet till Norge?

För leveranser inom Norge använder vi oss av PostNord MyPack Collect och ditt paket levereras till närmaste utlämningsställe. Fraktkostnaden inom Norge är 99 kr inkluderat EU-frakt. När ditt paket finns för uthämtning får du en avisering från PostNord.

Hur mycket kan jag handla för in till Norge?

Ni kan handla varor för 330 kr moms- och tullfritt. Om ni vill handla för mer än 330 kr behöver ni kontakta oss via kundtjänst och då tillkommer avgifter utöver ordinarie beställning. Ni kan läsa mer om tullregler och 350-kronorsregeln här: https://www.toll.no/no/netthandel/350kroner/

Min avisering om paket är borta, kan jag får en ny?

Då hjälper vi dig att hitta ditt kollinummer så att du kan hämta ut paketet hos ditt ombud.

Returer

Hur returnerar jag en vara?

Ångrar du ditt köp eller av andra skäl vill returnera dina varor ber vi dig att kontakta oss via mejl eller telefon för vidare information.

Har jag öppet köp?

Om du ångrar ditt köp har du rätt att, inom 14 dagar från att du fått din försändelse, nyttja din ångerrätt. Ångerrätten gäller endast då förpackningen inte brutits. Vid en retur ska varorna packas i ett av PostNord godkänt förpackning. Skador som uppstår på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Gottebiten tar inget ansvar för transporten av varan.

Erbjudande

Vart i betalningsprocessen skriver jag in min rabattkod?

När du kommer till varukorgen ser du en rad under den totala summan som står ”Lägg till rabattkod”.

Hur får jag tillgång till erbjudanden och rabatter?

Bli först med att ta del av våra fina erbjudanden genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev! Gå in under kundkonto och registrera dina uppgifter och välj sedan att prenumerera på nyhetsbrev!

Glöm inte att följa oss på Facebook https://www.facebook.com/gottebiten och Instagram https://www.instagram.com/gottebiten.

Avanmäla nyhetsbrev?

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till mottagandet av nyhetsbrev, kampanjer och erbjudanden genom att kontakta kundservice eller använda den avanmälningslänk som finns i varje nyhetsbrev.

Information

Frågor gällande butik eller företag?

Ber vi er mejla till info@gottebiten.se