Köpvillkor

Gäller från 2019-06-13

Allmänt

Här framgår köpvillkoren för Gottebiten e-handel och tillhörande sidor. Villkoren gäller mellan dig och Gottebiten (Gottebiten AB, 556275-7236).

För att få handla behöver du vara minst 18 år fyllda, vara myndig och ha rätt att ingå avtal. Genom att handla på Gottebiten e-handelssajt godkänner du våra köpvillkor.

Personuppgifter

Genom att acceptera våra villkor förbinder du dig att följa dessa och bekräftar även att du har tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av dessa. Om du bryter mot köpvillkoren riskerar du att stängas av som kund.

Det är du som kund som är ansvarig för att endast du har tillgång till ditt konto. Om du på något sätt misstänker att någon annan har fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska du omgående anmäla detta till kundtjänst. Om en anmälan till kundtjänst inte görs ansvarar du för alla köp som gjorts.

Dina personuppgifter kommer hanteras enligt General Data Protection Regulation (GDPR), som är en förordning inom Europeiska unionen.

Vi behandlar dina uppgifter för att administrera ditt kundförhållande, såsom att hantera betalning, leverans och övriga frågor relaterat till detta och vad som i övrigt framgår av dessa villkor. Du har rätt att få information om hur dina personuppgifter behandlas och att få personuppgifter som behandlas på felaktigt sätt, rättade, blockerade eller raderade. Genom att acceptera våra köpvillkor accepterar du även vår hantering av dina personuppgifter.

Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy som du hittar  här..

Gottebiten e-handel förbehåller sig rätten att stänga av dig som kund.

Avbeställning/ändring

I dagsläget har vi tyvärr inte möjlighet att korrigera en redan lagd order. Vi har tyvärr heller inte möjlighet att avbryta en redan lagd order. För mer information kring bestämmelser ber vi dig att kontakta kundtjänst på e-post: hello@gottebiten.se.

Beställning

Beställningar mottagna före kl 12:00, avseende lagerhållna produkter, skickas normalt samma dag.

Nyhetsbrev

När du genomför ett köp hos oss anmäler du dig även till vårt nyhetsbrev. Om du vill avsluta din prenumeration kan du göra det via länken som alltid finns längst ned i våra nyhetsbrev. Det går även bra att meddela oss via mejl eller telefon om avslutning av prenumeration.

Produktinformation

gottebiten.se visas all information med reservation för skriv- och tryckfel. För fullständig produktinformation hänvisar vi till produktens förpackning.

Restnotering

Om du lägger en beställning som innehåller en vara som är tillfälligt slut kommer hela ordern restnoteras tills dess att varan åter finns för leverans. Om du godkänner en delleverans kan detta göras först när du kontaktat kundtjänst.

Priser

Priserna som anges på Gottebiten e-handel uppdateras kontinuerligt och anges i lokal valuta, inklusive moms. De priser som anges när du slutför din order är de priser som gäller för din beställning.

Alla priser anges med reservation för skriv- och tryckfel.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning, samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor som du hittar här (öppnas i nytt fönster): Villkor Klarna Checkout. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Gottebitens allmänna villkor. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Kortbetalning - Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard. Inga kortavgifter tillkommer. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och Klarna är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen.

Faktura - Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer för privatpersoner. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar.

Delbetalning - Vi erbjuder dig möjligheten att delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. En aviavgift om 29 kr tillkommer per månadsfaktura. Fakturan skickas per post i mitten av månaden. För delbetalning via Klarna gäller årsränta om f.n. 19,90%.

Leverans

Frakt Sverige

För leveranser inom Sverige använder vi oss av PostNord MyPack Collect och ditt paket levereras till närmaste utlämningsställe. Fraktkostnaden inom Sverige är 79 kr per paket med vikt 20 kg eller lägre.

Beställningar mottagna före kl 12 avseende lagerhållna produkter skickas normalt senast nästkommande vardag. Vid normala förhållanden så levereras er beställning inom 3-6 arbetsdagar. Vid större kampanjer och eventuella slutförsäljningar kan leveranstiden bli längre. Om leveransen blir försenad kontaktar vi dig och upplyser om ny leveranstidpunkt. Du har rätt till att häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentlig betydelse.

När vi mottagit din beställning skickar vi en bekräftelse på att din order är mottagen där du även finner övrig information om din order. Vi ber er att kontrollera att alla uppgifter på er orderbekräftelse stämmer. För att underlätta vid eventuella ärenden så ber vi er att alltid spara er orderbekräftelse och alltid ha den tills hands när ni kontaktar kundtjänst.

Kontrollera alltid er leverans innehåll så att den stämmer med er orderbekräftelse.

Har du frågor angående din order ber vi er att kontakta vår kundtjänst via epost: hello@gottebiten.se.

Frakt Norge

För leveranser inom Norge använder vi oss av Bring PickUp Parcel och ditt paket levereras till närmaste utlämningsställe. Fraktkostnaden inom Norge är 99 kr per paket och leverantiden är 3-6 arbetsdagar.

Om du inte hämtar du ditt paket

Om du avstår, eller av annan anledning inte hämtar dina varor hos ditt utlämningsställe kommer din försändelse att returneras till Gottbiten e-handel och du kommer debiteras en avgift på 250 SEK per paket för att täcka Gottebitens transport- och administrationskostnader. Outhämtade paket omfattas inte av ångerrätten.

Reklamation

Gottebiten garanterar att varje försändelse undersöks innan den levereras ut till dig som kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer har du som konsument rätt att reklamera ett fel till oss oavsett om det är dolt eller synligt. Om varan levereras skadad eller felaktig är det viktigt att du dokumenterar detta genom att fotografera varan och förpackningen. Fel på artikeln, felleverans eller transportskada skall artikeln reklameras inom "skälig tid" från det att felet upptäcktes till vår kundtjänst.

Vill du göra en reklamation kontaktar du Gottebitens kundtjänst: hello@gottebiten.se och anger skäl samt bifogar bilder på varan du önskar reklamera. När det gäller reklamationer så har vi som rutin att återbetala våra kunder.

Våra rutiner är baserade på att försöka minska miljöpåverkan, därav har vi valt att inte skicka ut nya varor utan istället ersätta våra kunder.

Ångerrätt

Vid nyttjande av ångerrätt ska du som konsument kontakta Gottebiten inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen. Vi kommer därefter att skicka en retursedel till dig per e-post. Därefter har du 14 dagar på dig som kund att returnera varan till oss. Fraktkostnaden vid nyttjande av ångerrätten är 99 kr per paket i Sverige och 149 kr per paket i Norge.

Ångerrätten gäller endast då förpackningen inte brutits. Om produkten ej är komplett vid retur förbehåller sig Gottebiten rätten att göra ett prisavdrag alternativt inte godkänna returen. Notera att om varan minskat i värde till följd av att du hanterat den i större utsträckning än vad som varit nödvändigt, till exempel för att undersöka varan, kan du bli ersättningsskyldig för sådan värdeminskning.

https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf

Vill du själv skicka en retur, skickar du till adressen: Rapsgatan 4, 452 33 Strömstad. Observera att du själv får stå för eventuell fraktkostnad. 

Kundtjänst

Vid frågor och reklamationer kontaktar du kundtjänst via  hello@gottebiten.se.

Cookies

gottebiten.se används cookies för att anpassa webbplatsen och göra den mer användarvänlig för dig som besökare.

En cookie är en textfil som sparas på din dator för att göra sidan mer användarvänlig och för att anpassa sidan för varje enskild besökare.

När du använder vår sida godkänner du även användningen av cookies.

Tvist

Vid en eventuell tvist hänvisas du till Allmänna Reklamationsnämnden.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Gottebiten e-handel följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Som konsument har du möjlighet att använda dig av EU-kommissionens ODR-plattform (Online Dispute Resolution) rörande tvistlösning på nätet. Du finner EU-kommissionens ODR-plattform här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Avtalstid och ändring av villkor

Gottebiten e-handels köpvillkor gäller tillsvidare. Gottebiten har rätt att ändra i köpvillkoren och kommer då att publiceras på gottebiten.se.

Tjänster som erbjuds av Gottebiten.se (Gottebiten e-handel) tillhandahålls av:

Gottebiten En Gros AB
Polisgatan 3
452 30 Strömstad
e-post: hello@gottebiten.se
Tel: 0526-715000
Org. nr. 556275-7236

Kundtjänst: hello@gottebiten.se